איסוף עצמי איקאה
סוף סוף זה קרה. איקאה הודיעה על כך, שתאפשר איסוף עצמי מחנויות. עברו כמעט תשע חודשים מאז נגיף הקורונה התפרץ והביא לשיבושים בכל התחומים ובמיוחד בתחום המסחר. החנויות נסגרו בסגר הראשון ולאחר כחודשיים שנפתחו הגיע סגר השני. גם בו כל החנויות שלא נכנסות תחת הגדרה "עסק חיוני" אמורים להיות סגורים לקהל ולעבוד רק דרך המשלוחים.
מה קורה בחנויות איקאה?
לצערנו של כל עם ישראל הסניפים של איקאה לא הוגדרו כעסקים חיוניים ולכן נשארו סגורים, וזה דווקא בתקופה כאשר רב העם ישראל נמצא בבית ומנצל את הזמן הזה לשיפוץ בתים, לחידוש רהיטים וארגון מקומות מגורים מחדש. ברור, שבזמן הזה מוצרים של רשת איקאה נחוצים מאוד. אבל מה לעשות? רצונות לחוד ומציאות לחוד.
מה קורה עם חנויות איקאה בחוץ לארץ?
מכיוון שבכל העולם מצב דומה ומגפה משתוללת לכן זה לא פלא שסניפים של רשת איקאה בעוד מדינות נמצאים סגורים לקבל קהל. אבל מכיוון, שחזון של הרשת היה להביא את המוצרים איכותיים לכל לקוח, אז ברב הסניפים בחוץ לארץ אימצו את השיטה של איסוף עצמי. אך לישראל זה לא הגיע. למרות שיש ביקוד אדיר למוצרים של איקאה.
מה קורה בישראל?
לאחר שבתחילת הסגר הראשון איקאה גם הפסיקה פעילות של רכישה מקוונת, אז לא היה הרבה מה לעשות, אלא למצוא חלופיות המתאימות ותאמינו יש הרבה כאלו. אבל בסגר השני, כנראה שגם באיקאה הבינו את גודל של הבעה וההפסד והחזירו לפעילות את האתר של רכישה מקוונת – שפע אונליין. אבל בו זמנית הם גם הורידו חלק נכבד של מוצרים באתר. כך היה ניתן להזמין רק רהיטים גדולים ויקרים, ללא חפצי נוי, ללא מוצרים של מחלקת ילדים, מחלקת כלי בית ועוד. גם המשלוח לא היה זול במיוחד. עם הזמן נפתחו עוד כמה מחלקות לרכישה, כמו מחלקת ילדים. אומנם לא כל המוצרים מהמחלקה ניתנים לרכישה, עדיין זה כבר התקדמות.
לאחר פתיחת שלב השני של הסגר, כאשר אושרו עוד הקלות, התחילו באיקאה להרים את הקול מכיוון, שגם הם רצו לפתוח. אבל למרבה הצער לא קיבלו לכך אישור. יכול להיות, שעקב הסיבה הזאת ויכול להיות שעקב סיבות נוספות, אבל היום איקאה הודיעה על פתיחת אפשרות של איסוף עצמי מחנויות.
איסוף עצמי איקאה – איך זה עובד?
אתם נכנסים לאתר של שפע אונליין מוצאים את הפריטים הנחוצים ובהמשך התהליך בוחרים באיסוף עצמי מהחנות. לאחר ביצוע הזמנה צוות של איקאה יכין את ההזמנה שלכם ויצור איתכם קשר בשביל שתוכלו לאסוף אותה ב24 שעות הקרובות. מניסיון שלנו, את ההזמנה ביצענו במוצאי שבת, בשעה 11 בצהריים יום למחרת (ביום ראשון) כבר קיבלתי הודעת SMS שהזמנה מוכנה ומחכה לאיסוף. ביום שני נסענו לאסוף את ההזמנה. הכל עבד פשוט מעולה, נכנסו לחניה היה שם נציג של החנות, הראנו לו מספר של ההמזנה, הוא מעביר אותה בקשר לעובדי מחסן והם מוציאים אותה החוצה אליו. תוך פחות מרבע שעה העמסנו את ההזמנה. שאפו גדול לחברה. תמשיכו כך, כי לשלם עלות המשלוח אפילו עם הנחה, לא תמיד משתלם.
חשוב לציין שעדיין לא כל המוצרים ניתנים לרכישה, אבל בואו נקווה שעם הזמן הם יוסיפו את המלאי שיש להם.
***עדכון אחרון***
כעת ניתן להזמין מוצרים מסניפים שונים, במידה ולא נמצא אותו פריט בסניף הקרוב לביתכם אתן יכולים לבקש משלוח מסניף אחר. לצורך זה ברכישה און ליין אל תקלידו את שם העיר אלה את שם הסניף שבו יש את המוצר במלאי. אחרי שתגיעו להזנת כתובת למשלוח תקלידו את הכתובת שלכם. מה שחשוב להבין שלא ניתן לייחד את המוצרים מסניפים שונים וזה אומר שתצטרכו לשלם על משלוח פעמיים במידה ותעשו הזמנה משני סניפי איקאה שונים.
קנייה מהנה.